Click for more products.
No produts were found.
Utolsó hozzászólások
Nincs hozzászólás
Blog keresés

A belső szűrő és a levegőztetés

Elküldve2018-10-28
A belső szűrő és a levegőztetés

Folyamatosan kapunk reklamációkat azzal kapcsolatban, hogy "vettem egy belső szűrőt, de nem levegőztet".

Úgy érzem, hogy itt az ideje, hogy elmagyarázzuk a belső szűrők levegőztetésének a működési elvét, valamint írjunk pár gondolatot arról, hogy miért is nem működik (megfelelően).

A belső szűrőkhöz nagyon sok gyártó ad egy olyan kimeneti csonkot, amiből kiáll egy további kis csonk, amikre a dobozban megtalálható levegőcsövet, illetve a levegőcső végére illeszthető szabályozó szerkezetet lehet csatlakoztatni.

A működési elv a következő:
- a szűrő dolgozik egy bizonyos l/h teljesítménnyel
- ez a l/h teljesítmény a kis csonkon keresztül vákuumot képez, ami a vízfelszín főlé kivezetett levegőcsövön keresztül lerántja a levegőt, ami a víz áramlásába kerülve apró buborékok formájában beoldódik az akvárium vizébe.

Ez az elv, és ez eddig így rendben is van.
Gondoljunk azonban a következőre:
- ahogy eltömődik a szűrőszivacs, egyre kisebb lesz a l/h
- ahogy egyre kisebb az l/h, egyre kisebb a vákuum
- ahogy egyre kisebb a vákuum, egyre kevesebb levegőt képes lerántani
- ahogy egyre kevesebb a lehúzott levegő, egyre kevesebb a buborék
- ahogy egyre kevesebb a buborék, egyre kevesebb a beoldott oxigén.

Az "ahogy eltömődik a szűrőszivacs" kezdetű mondatrész behelyettesíthető az alábbiakkal:
- "ahogy elkoszolódik a rotor", hiszen a szűrő teljesítménye ezáltal is kisebb lesz, és sajnos sokszor látjuk, hogy a felhasználók nem tudnak arról, hogy ezt is takarítani kellene..

Hasonló történik akkor is, ha túlságosan mélyre tesszük a szűrőt a vízfelszínhez képest.
Bármilyen hihetetlennek tűnik, egy minimális nyomáskülönbség is nagyban befolyásolhatja a vákuumképződést, és ennek folyományaként a levegőztető működését.

A leggyakoribb hibák, ami miatt nem működik a levegőztetés (tapasztalat, sajnos sokszor így kerül hozzánk átvizsgálásra a szűrő)
- teljesen eltömődött szivacs
- elkoszolódott, nem takarított, nyálkás rotor és rotorház
- eltömődött levegő leszívó csonk

Összességében az a véleményünk, hogy hosszú távon érdemes egy levegőpumpa-porlasztó kombóban gondolkodni, a belső szűrőt meg hagyni, hogy azt tegye, amire való, vagyis szűrni.

Menu

Beállítások

Click for more products.
No produts were found.

Készíts fiókot a Kívánságlista használatához

Bejelentkezés